دوشنبه 10 آذر 1404

حمايت‌هاي مالي در راستای رفع عارضه‌ها و توانمندسازي صنايع كوچك و متوسط

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1401/01/20 - 11:43
  • - تعداد بازدید: 1380
  • - تعداد بازدیدکننده: 1380
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z11b

حمايت‌هاي مالي در راستای رفع عارضه‌ها و توانمندسازي صنايع كوچك و متوسط

معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان گفت: اين شركت سال 1400 به 61 طرحي كه توسط مشاوران براي ارائه خدمات به واحدهاي صنعتي در سامانه http://eservice.isipo.ir ثبت و توسط اعضاي كلينيك كسب و كار بررسي شد، حمايت مالي و معنوي به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، داود بوند اضافه كرد: کلینیک کسب و کار استان سمنان با رویکرد ایجاد جامع ترین، طبقه بندی شده ترین، منظم ترین و قابل اعتمادترین مشاورین و با داشتن 55 مشاور حقیقی و حقوقی شامل 36 مشاور حقیقی و 19 مشاور حقوقی در استان مشغول فعالیت است.

وي با اشاره به فعاليت تيم‌هاي عارضه‌يابي در راستاي توسعه و بهبود مستمر شناخت نیازهای جامعه هدف کلینیک کسب و کار، تصريح كرد: 9 مشاور عارضه‌يابي، 21 مشاور براي توسعه محصول و فناوري، 9 مشاور توسعه نظام مديريت، هفت مشاور براي بازاريابي و بازرگاني، پنج مشاور سرمايه‌گذاري و تامين مالي و يك مشاور براي زيرساخت و نيز فناوري اطلاعات در تيم‌هاي عارضه‌يابي و توانمندساز كلينيك كسب و كار ايفاي نقش دارند.

معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان با بيان اينكه یک بستر ارتباطی بین مشاوران کسب و کار و صاحبان با هدف افزایش بهره‌وری سرمایه‌های ملی ايجاد شد، ادامه داد: پنج وبينار، سمينار و كارگاه آموزشي براي متقاضيان سرمايه‌گذاري، 15 مورد جذب مشاور، برگزاري پنج كلينيك سيار بمنظور ارائه مشاوره مناسب و رایگان و پاسخگویی به سوالات واحدهای صنعتی و ... از جمله برنامه‌هاي عملياتي كلينيك كسب و كار در سال 1400 بود.

کلینیک کسب و کار با هدف ارائه‌ی خدمات اثربخش کسب و کار بر اساس دامنه شمول مندرج در بخشنامه کلینیک کسب و کار راه اندازی شد. شناسایی، تحلیل وضعیت، دسته بندی و مستند سازی نیازها و مسائل کسب و کار بنگاه ها و طرح ها، خوشه ها و رشته صنعت ها، در قالب مصاحبه، بازدید حضوری از واحد و یا مراجعه مستقیم متقاضی به مراکز خدمات فناوری و کسب و کار، برگزاری کلینیک های سیار، مراجعه تیم های توانمند ساز به بنگاهها در قالب برنامه های تدوین شده بخشی از حوزه خدمات و فعالیت کلینیک کسب و کار است.

 

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 17101
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب